13 juni 2008

Zlatan på HIF-bloggen

På E-Zine diskuteras landslagsspelarnas insatser mot Grekland om min åsikt kring Zlatan skapar diskussion. Tänkte därför förtydliga min åsikt i fallet "Zlatan Ibrahimovic insats i matchen mot Grekland":

Zlatan stod för ett obeskrivligt mål som nästan bara han kan göra. Ett ruggigt direktskott som borrade sig in i målvaktens högra kryss. Absolut världsklass! I övrigt tycker jag att insatsen från Zlatan var medioker. Ett okey/bra defensivt arbete tillsammans med Larsson men spelet med boll var inte vad vi vant oss att se från Zlatan.

Efter ovanstående beskrivning har jag därför svårt att se Zlatans insats som lysande. Det är min åsikt. Någon påstår att hans insats är ursäktad av att han hade "en långhårig stark grek som ett jävla plåster under i stort sett hela matchen". Nog trodde jag att det ingick i spelet...

Zlatan är redan en av våra största spelare genom tiderna. Han avgör matcher när man minsta anar det och kombinationen med smarta Larsson är antagligen bland det ruggigaste som ett svenskt landslag någonsin har skådat. Nästan i klass med Larsson-Shelton... ;)

Jag hoppas på ett par likadana strutar från Zlatan imorgon. Gör han det så får han gärna vara "medioker" igen.

Inga kommentarer: