12 juni 2008

Så illa tippat var det väl inte?

Hittade mitt allsvenska tips inför säsongen och tänkte såhär i halvtid (nja, men nästan...) ta mig en närmare titt på min förmåga att förutse tabellen.

Mitt tips på Svenskafans i mars 2008 (nuvarande placering inom parentes):

1. AIK (3)
2. Kalmar FF (1)
3. Helsingborgs IF (5)
4. IFK Göteborg ( 4)
--------------------
5. Malmö FF (7)
6. IF Elfsborg (2)
7. Djurgårdens IF (8)
8. Hammarby IF (6)
9. Halmstads BK (9)
10. Gefle IF (14)
11. Örebro SK (13)
12. IFK Norrköping (16)
13. Trelleborgs FF (12)
--------------------
14. GIF Sundsvall (15)
--------------------
15. GAIS (10)
16. Ljungskile SK (11)

Halmstad någonstans i mitten och rätt lag ovanför och rätt lag nedanför. Ett helt okey tips i nuläget även om tipset såklart gällde allsvenskan efter 30 omgångar, inte efter 11. Norrköping och Gefle har överraskat mig negativt och Elfsborg, GAIS och Ljungskile har gjort det bättre än jag trodde.

HIF ligger två placeringar sämre än mitt tips och det är faktiskt en liten missräkning. Spelmässigt har HIF dock överraskat positivt och eftersom våren avslutades i dur (tre segrar på de fyra senaste matcherna) har man ändå bra känslor i kroppen inför den långa höstsäsongen.
1 juli till den 31 augusti är givetvis 62 mycket viktiga dagar och där tror jag att mycket avgörs. Känns skönt att JJ ännu en gång är vår "nyckelspelare"!

Inga kommentarer: