02 juni 2008

En in, en ut och lite vidareförsäljningsslantar?

I brittisk media går det att läsa att Rade Prica är uppsatt på Sunderlands transferlista efter ett misslyckat halvår i Premier League. Den förre HIF:aren lär inte kosta i närheten av de 30 miljoner som engelsmännen fick slanta upp i vintras och bold.dk har redan kopplat samman Prica med HIF.

Bloggen kan bekräfta att HIF har "hört sig för" hos Sunderland men att det i nuläget är en osannolik övergång. Jag tar en rövare och gissar att det som vanligt är en pengafråga... ;) Prica kan alltså eventuellt vara Razaks ersättare OM det är omöjligt att lösa Alvaro.

Det är uppenbart att HIF siktar på ett etablerat namn och inte någon intern lösning och det ser jag enbart som positivt. Ingen av anfallarna bakom Larsson och Omotoyossi är enligt mig redo ännu.

* * *

Gällande Razak så har jag fått höra att det "börjar röra på sig" men om det innebär att ett vettigt bud inkommit eller om enbart intresseanmälningar anlänt, låter jag vara osagt. Min källa menar dock att en försäljning är trolig och om detta förverkligas kan man vara en lycklig president. Jag ber att få återkomma i detta ämne. Razak befinner sig för tillfället i Afrika för VM-kvalmatcher. Vad tycker du skulle vara en rimlig övergångssumma?

* * *

Atiba Hutchinson vill lämna FC Köpenhamn och enligt bold.dk kräver danskarna 57 miljoner för kanadensaren. Troligtvis gör man det för att skrämma bort intressenter men hittar man rätt köpare lär det rassla till ordentligt i HIF:s kassa tack vare den inskrivna vidareförsäljningsklausulen.

Man tackar!

Inga kommentarer: