16 oktober 2006

Dessa varningar...

Hur löser vi nästa omgångs avstängningsbild? (Nä, det är inte Swärdh som skriver)

Grundelvan har tre luckor i nästa omgång och dessa måste fyllas. Det gäller högerback, höger yttermittfältare och en forwardsplats.

Wahlen ersätts rimligtvis med Rönnen. Alternativen är Jakob Augustsson eller att flytta över en vänsterfotad Tamboura.

Luton ersätts givetvis av Gustaf eller Olle, dvs två av mina hackkycklingar. Åström lär inte bli aktuell för en startplats men kanske på bänken. Personligen vill jag se Gustaf bredvid Henke. Mer rörelse, smartare och bättre form (tror jag...).

Babis blir svårare att ersätta rakt av. Eldin Bosman är småskadad och kanske inte aktuell för spel. Imad utlånad. Kanske blir Zaim aktuell eller så placeras Gustaf som yttermittfältare. Kvar finns ju också Dahl. Nä, min lösning är annorlunda. Lyft över Svanen till höger och stoppa in Tamboura som vänster yttermittfältare.

Detta skulle innebära:

DA
Rönnen-Granen-Björck-Miranda
Svanen-Andy-Mariga-Tamboura
Henke-Gustaf

Oscar-Augustsson-Landgren-Dahl-Åström

Vad säger ni om detta?

1 kommentar:

Anonym sa...

Var har du gjort av Olivier? Ungefär 100 gånger bättre än Andreas "jag spelade faktiskt 55 sekunder innan jag kom för sent in i en tackling" Dahl.