19 juni 2008

Utskåpning, BFdC och betaltjänst

Utklassning, utskåpning, spel mot en kasse, pulvrisering, kross. Kalla det vad du vill! Oj, oj oj, säger jag bara. Tyvärr är det över för den här gången. Fullt välförtjänt trots allt.

Henke var dålig och Zlatan såg obehagligt ointresserad ut (hade han ont i sitt knä?). Micke Nilsson spred bollar till alla grannländer och Elmander var på fel plats. Ryssarna var dessutom ruggigt pigga och kvicka. Kan de rubba Holland? Absolut!

* * *

Bobbie kommer inte till HIF! I allafall om man ska tro dagens HD. Om detta är sant står HIF inför ett mycket allvarligt problem med endast två veckor till den allsvenska omstarten. Granqvist kan fortfarande rädda oss men jag har svårt att tro att han finns kvar i HIF under juli månad. Kvar finns då en 19-årig Ekstrand, en 20-årig Nilsson, en förvirrad nordafrikan, en halt islänning och en fotbollsinvalid. Blir roligt det här...

Jag har hela tiden trott att BFdC skulle dyka upp lagom till omstarten och jag har faktiskt inte gett upp ännu. Jag har varit med tillräckligt länge för att känna till psykologiska utspel och svängningar på transfermarknaden och jag hoppas att JJ:s kommentarer i dagens HD enbart var av det taktiska slaget:
- Vi jobbar brett men känner att nu måste vi gå tydligare efter något konkret.
- Han har varit med i vår bild, men det lutar åt att han hamnar någon annanstans. Det handlar om vad vi är villiga att betala till både klubb och spelare.

Två citat som inte säger mig att det är kört. Men kanske vet Mr Nilsson (inte Micke då) något mer? Citaten säger dock att "hästhandlaragenten" är precis så galen som jag förutspått tidigare.

JJ, nu brinner det i knutarna...

* * *

Påväg till jobbet imorse hörde jag om "AVHOPPEN I FOTBOLLSLANDSLAGET". Det handlade om Allbäck och Alexandersson. Say no more...

* * *

HD:s pdf-tidning ska nu bli en betaltjänst och är ingen bra nyhet för mig. I många år har jag nästan dagligen läst tidningen på nätet och före internetåldern tog jag min cykel och konkade ner till mitt lokala bibliotek för att få i mig det senast kring HIF. Minns med blandad förtjusning när jag fick nyheten om Petar Puaca och hans "straffområdet är min arbetsplats". Jag vet vilken stol jag satt på och jag minns känslan jag hade i kroppen. En känsla som senare blev ren frustration...

Frågan är nu vad som händer och vad pdf-tidningen kommer att kosta. Kan en exilare köpa enbart HIF-relaterat material? ;)

* * *

Jag trodde ärligt talat inte på Sverige i årets EM, åtminstone inte före mästerskapen. Efter matchen mot Grekland var jag dock övertygad om åtminstone en kvartsfinal men gårdagens utskåpning var inte inräknad. Jag står fast vid att "Duttaren" var given igår efter hans insatser mot Grekland och Spanien. Lagerbäck har min fulla respekt för sin fingertoppskänsla men igår blev det fel. Inställningen var för defensivt inriktad och när ryssarna gjorde mål fanns ingen kapacitet att börja attackera. Ryssland var helt enkelt för bra. Nu väntar VM-kval mot Portugal, Ungern och Danmark. VM i Sydafrika känns väldigt avlägset...

1 kommentar:

Anonym sa...

HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!HIF SUGER PUNG!!!