10 juni 2008

Några korta reflektioner efter Sverige-Grekland

HIF:s gåva till världsfotbollen är såååå säker med bollen. Två passningar löste upp europamästarnas försvar och Sverige fick en kanonöppning på EM. I slutet var Larsson så slutkörd att han knappt kunde röra sig. Matcha honom lugnt Lagerbäck! Vi har GAIS hemma den tredje...

* * *

Media, fotbollssupportrar och Svenssons kan fortsätta klaga på Lagerbäcks laguttagningar. Krabban hit och gubben Alexandersson dit men faktum är att landslaget når resultat och det är vad det handlar om. I morse när jag skrev min troliga startelva hoppades inte jag heller på Daniel Andersson och Niclas Alexandersson men jag satt av erfarenhet lugn i min stol. Lagerbäck har mitt fulla förtroende. Mannen är omänsklig gällande fingertoppskänsla! Idag visade han det ännu en gång.

* * *

Vilken strut Zlatan, vilken strut!

* * *

Sedan förstår jag inte varför Larsson ska lägga frisparkar. När han stiger fram i HIF lutar jag mig tillbaka och plockar ludd från naveln. Jag vet att det inte är någon målchans och detsamma gäller här i landslaget. Larsson har det mesta men HAN ÄR INGEN FRISPARKSLÄGGARE!

* * *

Underbar inledning av EM, sedan får alla halvdanskar säga vad de vill! ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket bra inlägg måste jag säga // MFFare :-)