04 juni 2008

Mycket bra Ekwall!

Jag slog av en slump på tv:n igår kväll lagom till Patrik Ekwalls halvtimmeslånga intervju med Henrik Larsson. Jag måste säga att det var en mycket intressant stund när Ekwall och Larsson tittade både bakåt och framåt i Larssons karriär.

Säga vad man vill om Ekwall men jag tycker personligen att han får alldeles för mycket skit. Den lilla kontakt jag haft med honom ger en annan bild än den som utmålas bland "tv-tittarna". Han svarar alltid på mail och försöker argumentera för sin sak på ett sansat sätt. Jag uppfattar INTE honom som en uppblåst journalist som sitter på en hög häst isolerad från oss vanliga, dödliga människor. Ibland får jag känslan av att "alla andra" tycker så...

Frågan är vad det egentligen är som irriterar "tv-tittaren". Är det hans fåfänga? Klädstil? Eller är han ett offer för några mindre lyckade satsningar på tv4? (exempelvis liveintervjuerna på sidlinjen.) Vem vet?

Gårdagens intervju var i allafall mycket bra och intressant. Det var egentligen det ja ville ha sagt... ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med, fan obehagligt att man börjar känna tycke för den sliskige typen... ;)

/ JBP