25 juni 2008

Matchdag

Ikväll klockan 17 möter HIF danska Elite3000 på Helsingörs stadion. Hur laget kommer att se ut är fortfarande oklart även om Bosse har aviserat en "luftning" av truppen. Laget blir spännande att se men jag är även spänd på om våra afrikaner är på plats.

* * *

Oremo har ännu inte presenterats som MFF:are och jag är rädd att hela affären går i stöpet av samma anledning som när Gefle var överens med Djurgården och HIF. Oremo och hans agent är helt sjuka i sina krav! Övergången skulle presenterats i måndags eller tisdags men något har antagligen hänt när Borg och Grynner träffades över en chockladbulle. Rykten säger att Grynner kräver fyra årskort på MFF:s nya arena och dessutom vill han att 20 av "Duttarens" landskamper ska skrivas över på Grynner, vars egna fotbollskarriär aldrig kom igång på allvar. Borg är stenhård gällande årskorten...

* * *

Svab har snackat med JJ och vår sportchef drar ner förhoppningarna kring Alvaro. Klokt, men jag har kvar honom i min troliga höstelva... Tror inte att vi fick hela sanningen. Alvaro-Larsson, smaka på den!

Enligt Jansson är Hannu Patronen det hetaste spåret som Granens ersättare. Två andra mer etablerade mittbackar finns också med i bilden men de kostar antagligen lite mer att lösa. Vilka det handlar om vet jag inte men Gerrbrandt bör vara den ena.

Sedan fick vi också svar gällande Denilson. HIF har lånat honom säsongen ut och brassen blir placerad i Assyriska. Låter bra om HIF har optionen kvar efter säsongen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Liten anekdot signerad Jens Fjellström om Hans Eklund och Stefan Lindqvists tid i Dalian Wanda!

Håll till godo!

/ Kempe

Anonym sa...

Länken funkade visst inte.

kempemallen.blogs.eurosport.se

Anonym sa...

Hahaha! Den var fin Kempe. Dessutom trevligt att du besöker min blogg.

Anonym sa...

den andre mittbacken är från Mjällby

Anonym sa...

Se där ja! Robledo skrev jag om redan för några dagar sedan. Har dock svårt att tro att Robledo skulle vara så mycket dyrare än Patronen.

Vi får se!