22 oktober 2006

Skam den som ger sig!

Underbart! Men hur analyserar man en sådan här match?

Fantastiskt spel och underbart tålamod av HIF!

eller

Målsumparnas afton!


Vilken match det var! Ett fantasifullt anfallsspel och en total utspelning över 95 minuter. Problemet var bara att få in bollen i mål och det är ju en hyfsat viktig beståndsdel i spelet fotboll. Henke var den stora målsumparen med ett antal helt rena nickar och frilägen. Att han lyckades missa alla var en bedrift i sig. Förhoppningsvis tar han igen dagens missar i säsongens resterande matcher.

Annars var det ersättarna som var dagens behållning. Rönnen gör sin bästa match i HIF-tröjan (åtminstone första halvlek). Offensiv, stabil och säker. Tamboura visar att han har en bra vänsterfot. Härliga inlägg och faktum är att båda HIF:s mål föregicks av Tambouras vänsterinlägg. I övrigt var malesen lite ovårdad och ett rött kort låg i luften. Gustaf är jag däremot inte så nöjd med. Han är ok idag men jag hade förväntat mig betydligt mer. Missar massa chanser (liksom många andra spelare...) och känns inte så het som jag hade hoppats. Den fjärde ersättaren var Olivier Karekezi och detta var hans match från början till slut! Jag hade inga förväntningar på Olle som yttermittfältare och det är bara att erkänna att jag hade helt fel. Olle var bättre som yttermittfältare än förväntat och med sina två mål så överraskar han mig igen. Börjar lukta lite Stavrum över honom; ofta usel men mål gör han! Olle är uppe i 10 mål nu trots att han bara har spelat 13 hela matcher.

Ytterligare en spelare bör nämnas i dag och det är Mcdonald Mariga. Stark och mycket nyttig på mittfältet!

Övrigt:

- Nästan 11 000 åskådare trots det täta matchandet, trots att matchen spelades i slutet av oktober och trots att det var ett bottenlag vi mötte!

- Inga avstängningar i nästa match. Jippiiiiiii!!!

- Redan nästan 13 000 biljetter sålda till årets sista (allsvenska) hemmamatch!

- Jäklar va dåliga Örgryte var!!!

Inga kommentarer: