15 augusti 2005

Laget på måndag...

Om varken Olle eller Graulund kan vara med på måndag så har vi stora problem. Gustaf är helt under isen och borde inte spela trots hans strut mot Bajen.

Vem ska då spela anfallare?
Ingen aning! Det finns en anfallare till i truppen och han heter Björn Westerblad. Nä, tyvärr måste vi nog börja med Gustaf men Westerblad ska testas om Gustaf visar samma klass som tidigare iår.

Platsar verkligen Granen?
Jag tycker i alla fall det. Han har absolut inte varit bra på slutet men han behövs i backlinjen. Detta eftersom jag, sedan den 18 juli (http://www.hif.se/shownews.asp?newsID=1044), har tjatat på en Jakobsson som defensiv mittfältare.

Är PC usel?
Nej, säger jag. Hans första match var lika suverän som den senaste var usel. Hoppas verkligen att han spelar upp sig. Dock är det mycket märkligt att man lånar ut den enda tänkbara ersättaren (Augustsson)...

Hur gör vi med det offensiva mittfältet?
Ärligt talat så vet jag inte. Tycker inte alls att Eldin har varit bra den här säsongen trots alla sina mål. Babis är fortfarande inte igång. Imad imponerade tydligen mot Bajen. Han måste in från start! Svanbäck gillar jag även om jag verkar vara den enda. Hans jobb är mycket viktigt och jag vill faktiskt även ha honom från start. Funderar lite på att använda Atiba på Olles plats. Där behövs lite mer tyngd och Atiba kanske fixar den rollen. Om inte så bör Imad testa som spjutspets på mittfältet. Thando?

Så här vill jag ha det:

DA
Wahlen-Björck-Granen-PC
Dahl-Jakobsson
Svanbäck-Atiba-Imad
Gustav

Oscar-Ljung-Babis-Eldin-Thando-Westerblad (en ska bort)

Om det visar sig att antingen Graulund eller Olle kan spela så återkommer jag med glädje... ;)

Inga kommentarer: