03 augusti 2005

Granen till Liverpool?

http://tidning.hd.se/03/hd0184.htm

Nu börjar spekulationerna kring Granen igen. Läget är lite annorlunda nu eftersom vi har fått in en ÄNNU bättre mittback iform av Andy. Personligen tycker jag att en försäljning på 25 mille + en härlig vidareförsäljningsklausul hade varit en bra affär för HIF. Detta hade betytt ett SKULDFRITT HIF!!!

Granen har inte alls varit lika dominant i år och om jag ska vara helt ärlig så hade det mest varit en förlust breddmässigt. Jag tror nämligen inte på Andy och Granen som mittbackar eftersom de verkar vara alldeles för lika varandra spelmässigt. Som defensiv mittfältare är det dessutom svårt att se vem som är bäst mellan Dahl och Granen. Det ultimata för mig är, som jag nämnt tidigare, Granen och Björck som mittbackar och Atiba/Andy som defensiva mittfältare. Hoppas Swärdh testar detta snart.

Nåja, bäst för laget är givetvis att Granen stannar men frågan är vad som är bäst för klubben...

Inga kommentarer: