27 juli 2005

Vem?

Mitt stora problem som HIF:are är att jag har alldeles för långt till Olympias mittcirkel. Cirka 90 minuter tar förflyttningen och då ska det även sägas att jag inte alltid är helt laglig i trafiken.

Jag är född HIF:are och trots att jag bor i trakter där valet inte är HELT självklart. Som barn hade jag bara möjlighet att se HIF i mina egna hemtrakter (Strandvallen, Österås, Strandängen) så premiären på Olympia dröjde till den 8 juli 1992 då Rapid Wien stod för motståndet i dåvarande Tipscupen. HIF vann med 2-1 och jag satt på den gamla träläktaren.

Rapid Wien var alltså min första motståndare på Olympia. Sedan dess har många bättre och sämre lag beskådats. Allt från Inter, Bayern München och Anderlecht till Degerfors, Malmö och Kalmar.

Numera försöker jag se 3-4 matcher live per säsong. Med två små barn är det inte alltid så lätt att bara försvinna 5-6 timmar. Lyckligtvis finns "Säsongskortet"! Det är ju lättare att "försvinna" två timmar... ;)

Inga kommentarer: