28 juli 2005

Nu gäller det Swärdh!

Nu gäller det att våga Swärdh! Sommarväder (?), seriefinal, hemmaplan, fullsatt (?), Jakobsson etc. Matchen med stort M närmar sig. Jag vill se följande trupp/startelva:

Daniel Andersson

Erik Wahlstedt - Andreas Granqvist - Fredrik Björck - Peter Christiansen
Atiba Hutchinson - Andreas Jakobsson
Fredrik Svanbäck - Olivier Karekezi - Eldin Karisik
Peter Graulund
Avbytare: Oscar Berglund - Jakob Augustsson - Babis Stefanidis - Imad Khalili - Gustaf Andersson
Andreas Dahl är avstängd i den här matchen och därför tycker jag att Jakobsson placering är helt solklar. Jag väljer att peta David Ljung från truppen av två anledningar; dels tycker jag att hans snack i media har diskvalificerat honom (känns det igen ;) och dels tycker jag helt enkelt inte att han är en tillräckligt bra fotbollsspelare. Tycker också att det är bättre med Augustsson på bänken eftersom han kan vara ett alternativ både som ytterback och som mittback.
Det svåra valet för mig är helt klart yttermittfältsplatserna. Tycker egentligen inte att Svanen gjorde sig förtjänt av platsen senast men väljer honom för hans defensiva arbete. Babis var inte speciellt bra mot Giffarna så han får ännu en gång börja på bänken. Eldin har inte heller han rosat marknaden i år men hans målskytte gör honom till en man för startelvan. Imad bankar på dörren. Om någon av yttrarna inte lyckas har vi många alternativ men jag vill främst se Babis och Imad.
Kör hårt nu HIF!

Inga kommentarer: